جشنواره توراندخت فرصت نمایش توانایی زنان در حوزه هنر

بانوی طراح و کارآفرین گردشگری هنری، هنر به روایت زنان را یکی از مهم‌ترین خلاء های جامعه برای توسعه کشور خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محبوبه کاظمی دولابی در آیین رونمایی از ایده جشنواره بین المللی توراندخت که در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد اظهار داشت: هنر به روایت زنان موضوع این همایش است و دو کلیدواژه طلایی هنر و زنان برای توسعه کشور هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره توراندخت فرصت نمایش توانایی زنان در حوزه هنر است تاکید کرد: کشورما در این دو حوزه خلا های زیادی دارد؛ چراکه زنان قادرند نقش بسزایی در حوزه توسعه فرهنگ و هنر ایرانی داشته باشند و برای رشد اقتصادی تلاش کنند.

این کارآفرین گردشگری هنری خاطرنشان کرد: زنان مهمترین عامل توسعه فرهنگی و حلقه نامرئی این فرایند هستند، اما نگاه در جامعه به زنان تبعیض آمیز است و مانع فعالیت آنها می شوند.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان درعوامل توسعه بسیار حائز اهمیت است افزود: بزرگ ترین مشکل در کشور این است که مردان برای مشکلات زنان تصمیم گیری، مصوب و اجرا می کنند.

دولابی یادآور شد: چگونه در مورد توسعه پایدار صحبت می کنیم در حالیکه از ۵۰ درصد جمعیت جامعه که زنان باشند، غافل هستیم؟ تعالی زنان یعنی تعالی فرهنگ، دین و اقتصاد و جامعه.

وی اضافه کرد: زنان عامل تسهیلگری توسعه اقتصادی هستند که متاسفانه اصلا دیده نمی شوند و درصد مشارکت اقتصادی زنان در جامعه بسیار کم است.

این طراح و کارآفرین گردشگری هنری از برگزار کنندگان جشنوار بین المللی توراندخت برای تعالی بخشی و هویتمندی جامعه هنری بانوان کشور تشکر کرد.

جشنواره بین المللی توراندخت به همت آریا عمرانی فرزند استاد فقید بانو توراندخت عمرانی استاد و دبیر برجسته و ممتاز در حوزه تعلیم و تربیت و با هدف تعالی بخشی و هویتمندی جامعه هنری بانوان کشور و جریان سازی مؤثر مفهومی و ساختاری درسه حوزه هنر سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی بر اساس مولفه های شخصیتی و روانی بانوان کشور پا به عرصه هنری کشور خواهد نهاد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

آغاز به کار سامانه گالری آنلاین توراندخت (TArt)

توراندخت گالری tourandokht gallery آغاز به کار پلتفرم جهانی گالری آنلاین توراندخت پلتفرمی برای نمایش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *