بیانیه دبیرخانه جشنواره توراندخت در سالگرد آسمانی شدن بانو توراندخت عمرانی استادی که قلبش برای تعالی جامعه علمی هنری زنان ایران می تپید

in the name of God

ششم شهریور ماه سالروز آسمانی شدن بانویی ست که عمری را در طریق تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک سپری نمود. بانویی از جنس مهر و عشق که لحظه لحظه زندگی پر ثمرش را وقف بالندگی و تعالی  جامعه علمی و هنری زنان ایران زمین نمود . نامش یادآور شکوه و عظمت زنانی ست که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت این خاک مقدس زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاردند.

توراندخت بانویی که در میان شاگردانش به بانوی عشق و هنر شهرت یافت و سخنان ، نامه‌ها و مکتوباتش، چون شجره ‌ای که «اصلها ثابت و فرعها فی السماء»، در ذهن و جان یک یک شاگردان فرهیخته اش جاودان ماند.

استادی که به ژرفای هنر تعلیم و تربیت راه یافته بود و دقایق زندگیش با دغدغه تعالی جامعه زنان ایران سپری می گردید . معلمی آزاد اندیش و اخلاق مدار که مادرانه استادی بی بدیل برای شاگردانش بود تا زنانی فرهیخته شوند برای اعتلای نام سرزمینشان. توراندخت عمرانی ، سروی سایه‌فکن بر گستره‌ی معارف انسانی، استادی خطیب و معلمی دلسوز گر چه در ششم شهریور سال هزار و سیصد و نود و نه از بند جسم رها گردید اما حضور سبزش هماره بر جامعه علمی هنری زنان این سرزمین سایه گستر خواهد بود .

دبیرخانه جشواره بین المللی توراندخت ضمن گرامیداشت یاد و نام بانو توراندخت عمرانی که یادآورِ بیش از نیم‌قرن سعی و همتِ این استاد گرانمایه در پاسداری و صیانت از دستاوردهای سترگ علمی و هنری بانوان ایرانی ست، با استعانت از خداوند متعال تمامی تلاش خود را بکار خواهد بست تا رسالت خویش را در پاسداشت کرامت و تعالی جامعه عالیقدر بانوان این سرزمین و صیانت از دستاوردهای این جامعه در پیشبرد تمدن عالیه ایرانی اسلامی در قالب رویداد علمی هنری جشنواره توراندخت ایفا نماید .

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق           ثبت است در جریده عالم دوام ما

دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی توراندخت

Check Also

آغاز به کار سامانه گالری آنلاین توراندخت (TArt)

توراندخت گالری tourandokht gallery آغاز به کار پلتفرم جهانی گالری آنلاین توراندخت پلتفرمی برای نمایش …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *