حضور دو عکاس برجسته کشور در هیات داوران جشنواره توراندخت

دکتر مجتبی آقایی و استاد کمال الدین شاهرخ از اساتید برجسته عکاسی در ترکیب هیات داوران جشنواره جهانی هنرهای تجسمی توراندخت قرار گرفتند. دکتر آقایی دارای مدرک درجه یک هنری (دکترای افتخاری) در رشته عکاسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است. عضویت در هیات علمی جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۶۷، مدرس دروس تخصصی عکاسی در دانشکده‌های هنری کشور، تالیف کتاب‌های درسی عکاسی آموزش و پرورش (رشته گرافیک شاخه کار و دانش)، عضویت در هیات موسس انجمن‌های عکاسان بحران، عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری ایران، عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، انجمن عکاسان ایران و انجمن نخبگان روابط عمومی از جمله فعالیت‌های این عکاس به شمار می‌روند. او همچنین مدیر مسئولی، سردبیری و مدیریت بخش آموزش نشریه “عکس” و صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نشریه “عکاسی زاویه‌ها” را در کارنامه خود دارد. دکتر آقایی از سال ۱۳۶۲ فعالیت عکاسی‌اش را آغاز کرد و دبیر و داور بیش از ۷۰ نمایشگاه تخصصی عکاسی بین‌المللی و داخلی است. مدیریت تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در سوابق کاری این عکاس دفاع مقدس نیز ثبت شده است.

استاد کمال الدین شاهرخ نیز از اساتید سرشناس و برجسته رشته عکاسی در ایران می باشند. استاد شاهرخ دارای فوق لیسانس پژوهش هنر می باشند و در کارنامه اجرایی خود، مدیریت واحد عکس بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، رئیس انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان ایران و عضویت در هیات مدیره انجمن عکاسان ایران را دارا می باشند. در کارنامه حرفه ای این استاد عرصه عکاسی، افتخاراتی چون نفر برگزیده در مسابقه عکاسی ورود آزادگان به کشور و نفر اول مسابقه عکاسی سینما در جشنواره فجر دیده می شود .

دبیرخانه جشنواره توراندخت حضور این دو استاد گرانقدر در هیات داوران جشنواره را فرصتی ارزشمند برای غنای هر چه بیشتر این جشنواره بر می شمرد.

Check Also

آغاز به کار سامانه گالری آنلاین توراندخت (TArt)

توراندخت گالری tourandokht gallery آغاز به کار پلتفرم جهانی گالری آنلاین توراندخت پلتفرمی برای نمایش …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *